سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله های پزشکی

نظر

 

در طول زندگی عوامل مختلفی باعث تغییر شکل و فرم لابیا ها می شوند. لابیا ها به مرور زمان و با افزایش سن ، برخی تغییرات هورمونی و زایمان دچار تغییر می شوند. این تغییر شکل لابیا ها باعث کاهش اعتماد به نفس و مشکلات فراوانی برای بانوان شود. در این مقاله به جراحی لابیاپلاستی می پردازیم و در این باره اطلاعات کاملی را ارائه می کنیم. پس در این مقاله با ما همراه باشید. جراحی لابیاپلاستی درواقع پرطرفدار ترین جراحی زیبایی واژن در میان زنان است . این جراحی اگر چه جراحی زیبایی خوانده می شود، اما مشکلات زیادی را از زنانی که دارای لابیا های بزرگ هستند برطرف می کند.

لابیاپلاستی چیست ؟

لابیاپلاستی جراحی پرطرفدار ناحیه تناسلی است که به کوچک کردن و متقارن کردن آن راحتی بیشتری برای فرد ایجاد میکند. اندازه طبیعی لابیا ها حدود 5 تا 6 سانتی متر است که عوامل مختلفی از جمله بارداری می تواند اندازه آن را بیشتر کند. البته کمی عدم تقارن در لابیا ها وجود دارد و نیاز به جراحی ندارد. این جراحی تنها در صورتی که برای فرد آزار دهنده باشد انجام می شود.

بزرگ شدن لابیا ها چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

بزرگ شدن لابیا ها می تواند برای زنان آزار دهنده باشد. در هنگام پوشیدن لباس زیر تنگ یا هنگام دوچرخه سواری و حتی در هنگام نشستن دردسر ساز باشد. این جراحی باعث افزایش اعتماد به نفس زنان شده و ظاهر بهتری ایجاد می کند. همچنین بروز عفونت های مکرر قارچی و احساس درد در این ناحیه نیز از دیگر عوارض بزرگ شدن لابیا هاست که می توان به کمک جراحی لابیاپلاستی آن را برطرف کرد. این جراحی محدودیت سنی ندارد و چه دخترانی که به علت ژنتیک دارای لابیا های بزرگ هستند و چه زنان مسنی که با افزایش سن دچار بزرگ شدن لابیا ها شده اند می توانند جراحی لابیاپلاستی را انجام دهند. برای انجام این جراحی لازم است تا به متخصص زنان مناسب و ماهری مراجعه کنید تا این جراحی ساده را به درستی و با کیفیت بالا انجام دهد. برای مطالعه کامل و کار بردی و اطلاع از جزئیات جراحی لابیاپلاستی می توانید ادامه این مقاله را در سایت دکتر شیرین شمس و در مقاله لابیاپلاستی بخوانید.

 

لابیاپلاستی

نحوه انجام جراحی

این جراحی حدود 1 تا 2 ساعت طول می کشد . جراحی لابیاپلاستی با کمک بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود و پس از جراحی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. دوران نقاهت پس از جراحی لابیاپلاستی حدود 1 هفته است در این دوران نیاز به استراحت مطلق در تخت خواب نیست و فرد می تواند فعالیت های روزمره خود را داشته باشد اما باید از فعالیت های سنگین و پر فشار صرف نظر کند. در طول دوران نقاهت لازم است حتما از توالت های فرنگی استفاده کند. لازم به ذکر است که مجاری ادرار در این جراحی دچار تغییر نمی شوند. برخی از جراحان دارای دستگاه های پیشرفته ای هستند که می توانند این جراحی را بدون نیاز به بخیه انجام دهند. در روز های پس از جراحی می توانید با گذاشتن کمپرس های یخ در محل جراحی به کاهش عوارض ناشی از این عمل کمک کنید.

عوارض لابیاپلاستی

این جراحی بسیار ساده و سبک است که اگر جراح مهارت کافی داشته باشد عوارض زیادی نخواهد داشت. اما این جراحی نیز مانند هر عمل دیگری دارای عوارضی است که در مواردی برخی از آن ها ایجاد می شود. انجام صحیح مراقبت های جراحی می تواند از بروز این عوارض پیشگیری کند...بروز خونریزی و ابتلا به عفونت واژن از عوارض این جراحی است. همچنین از بین رفتن حس در ناحیه تناسلی و ایجاد کبودی در این نواحی ، درد های عصبی ، تورم و التهاب، همچنین باقی ماندن جار زخم و اسکار پس از جراحی از عوارض این عمل است. نکته ای کلیدی در این قسمت وجود دارد. لازم است تا زماین که برای معاینه به متخصص زنان مراجعه می کنید درباره عفونت های واژینال یا حساسیت های دارویی خود به پزشک اطلاع دهید. در مواردی که عفونت وجود داشته باشد لازم است تا انجام جراحی تا پایان درمان کامل به تعویق بیفتد. ادامه مطلب را به صورت جامع و کاربردی همراه با ویدئو این جراحی در مقاله لابیاپلاستی مشاهده کنید.